2018. augusztus 10., péntek

JELENTKEZÉSI MANKÓ 2018


SZIASZTOK, ÉRDEKLŐDŐK, LARPEREK, JELENTKEZŐK, BARÁTAINK! 

Az első szó most is a köszöneté, mely jelenleg a türelmeteknek szól! Valójában főszervezői szinten gördített elénk az élet néhány, jókora nehézséget a magánéletben, így némileg veszélybe került, hogy azon a színvonalon tudjuk a játékot megrendezni, ahogyan terveztük. Úgy is mondhatnám, hogy inkább a magunknak felállított minőségi skála került veszélybe... Ettől függetlenül, úgy döntöttünk hetekkel ez előtt, hogy a 2017 szeptemberében tett ígéretünket nem változtatjuk meg. Senkivel szemben nem lenne fair! Főleg azokkal, akik esetleg tényleg 1 éve készülnek a játékra. 



FOLYTATÓDIK A 2017-ES KONCEPCIÓ!

Az első és legfontosabb, hogy a 2017-es játékosi mankó, míg a Hat Kard Szövetségében játszunk, addig fontos dokumentum, mindvégig érvényes hivatkozási alap marad. Ezért kérjük, hogy azt mindenképpen olvassátok el! Akkor is, ha korábban már átfutottátok! Nagyon köszönjük! 
Kezdjük azzal, hogy NEM SCRIPTELT a játék. Érvényben marad, hogy mi egy eseményt, hátteret és lehetőséget is biztosítunk, akár szerepek formájában, hogy kapcsolódjatok a történethez. A történethez, ami mostani állás szerint nagyobb ugrás nélkül folytatódik. Gyakorlatilag és az IN történetben is nagyjából egyforma idő telt el. Egy évvel (Psz. 3691. Alborn Terce 7-8) a KOHÓ eseményei után járunk. A játékosok által 2017-ben kialakított történetszálak és viszonyrendszerek érvényben vannak, viszont nem kötelező a hozni az előző évben elkezdett karaktert! Ezekről a nagymesterei beszámolók, a játékosi leírások, videók, saját tapasztalataink és a hallott anekdoták alapján kapunk/alkottunk képet.



A 2018-AS TÖRTÉNET ALAPJA

Ahogy korábban is írtuk a Riegoy Városállamok területe igazán sok lehetőséget és szabadságot rejt, így jó alap, hogy szabadon alkossunk benne. Ilyen a Hat Kard Szövetsége is. Olyan laza keretet biztosít, mely pont annyi támpontot ad, hogy a résztvevő karaktereknek mindig maradjon alap motiváció (nem összetévesztendő a játékosi hozzáállással) és közben mégse kösse meg a kezüket. Ezért alap, hogy a minden résztvevő a szövetség tagja! Csak főszervezői engedéllyel kaphat bárki a játékon kívülálló státust, ami ráadásul, semmilyen plusz szabadsággal, de annál nagyobb hátrányokkal jár! Nem javasoljuk a próbálkozást sem, de természetesen nagyon komoly, átgondolt és ésszerű indokkal megadjuk a kívülálló létet. Ez a szövetség oltalom és nem béklyó!   



A két évente rendezett KOHÓ küzdelmek és politikai átrendeződés mellett minden köztes évben tervezünk valamilyen spin off történetet bemutatni, mely az általunk alkotott háttér sztoriban mindig fontos szerepet fog játszani. Ilyen a 2018-as PRÓFÉCIA című történet is. A próféciákat már láthattátok a larp beharangozó videóban. Mindenki figyelmesen elemezze, mert később (akár nem is biztos, hogy az idei játékon) de fontos lehet… 



Szintén a trailerben említettük a Szabad Szavak Ünnepét, mely szintén lehetőséget ad a larperek kibontakozására. Eddig szerencsére, csak olyan frakciók jelentkeztek, akik illenek a vásári/ünnepi hangulatba, vagy olyan szolgáltatókat hoznak, ami magában is sok-sok interakciót rejt! Ezt nagyon köszönjük és mindenki másnak erre hívjuk fel a figyelmét jó példaként! 

SZABAD SZAVAK ÜNNEPE

Ez egy olyan (általunk alkotott) Riegoy szerte elterjedt, szakrális és világi ünnep, melynek két alapvető célja van. Az első, hogy a nevéből adódóan, van egy nap, ami a szabad vallásgyakorlás és a szabad véleménynyilvánítás ünnepe. Itt mindenki imádhatja akár tiltott istenét, vagy kevésbé ismert hekkáját, héroszát, kalahoráját, bármilyen más entitását, illetve mindenki elmondhatja az ünneplő tömeg előtt az elveit, a politikai okfejtéseit, személyes véleményét bármilyen területen. Mindezt megteheti úgy, hogy egyetlen kikötése az ünnepnek a tettleges erőszakmentesség! Tehát az elhangzottakért nem terhel felelősség senkit és utólagos retorzió sem végezhető (hivatalosan) az ünnep alatt elhangzott kinyilatkoztatásokkal kapcsolatban.

Gyakorlatban ez azt jelenti, hogy minden résztvevő, elmondhatja akár személyes (ügyes-bajos) dolgait és véleményét haragosairól, vagy komolyabb eszmefuttatásait a jelenlegi politikai helyzetről. Ezt sokan meg is teszik, hiszen, így relatíve nagy tömeghez szólhatnak ezen az ünnepen. Így el is érkeztünk az ünnep részhez. 



Ez valójában egy nyárbúcsúztató vigadalom is, amikor az Arany Bölcs otthonában összegyűlnek a Hat Kard Szövetségének szekciói, tagjai és szimpatizánsai. Annak, hogy ennek itt van a helye megvannak az okai. A szövetség legendáriumának ez a hely a forrása. Ez a terület a kapuja a 2018-ban bevezetett új IN helyszínnek a “TILTOTT LIGET”-nek. 

Oda csak az itt található térkapun keresztül lehet bejutni. Arról pedig nagyon kevesen tudnak hiteles információt, tekintve, hogy alig jártak odaát és közben, aki mégis nem sokra emlékszik, nem akarja elmondani, vagy esetleg fél visszaemlékezni az ott tapasztaltakra. 



MILYEN KARAKTERT VÁLASSZAK?

NJK/BK/JK. Az érkező játékosok (JK) mellett, Idén is lesznek szereplőink, de a felkért játékosok többsége csak beavatott karakter (BK) lesz. Olyan karakter, aki elvállalt egy szerepet, melyhez kap információt, de a szabadságfaktora megmarad. Azt tesz és cselekszik, amit szeretne. Persze kötöttebb nem játékos karakterek (NJK) is lesznek, de többnyire Ők luminás szervezők, vagy segítőkész barátok, akiknek szűkíthető lesz a döntési szabadságuk. Nagy tisztelet és köszönet nekik, hogy örömmel és szinte szó nélkül csatlakoztak hozzánk! Ez is érvényben marad!

Igazából senkitől nem szeretnénk elvenni a történetalakítás lehetőségét, de lejátszani sem szeretnénk helyettetek a történetet! Kérünk benneteket, hogy most lehetőleg ragadjátok meg a lehetőséget és írjatok, folytassátok tovább a történelem alakítását! Mi pedig igyekszünk lekövetni és lejegyezni azt!



Neked, aki most ezt olvassa, azt javasoljuk, hogy akár kezdő, akár tapasztaltabb játékos vagy csak olyan karaktert válassz, amit el is tudsz játszani! Ezt fogja javasolni egy komoly tapasztalatokkal bíró jó larper. Legalábbis, aki jót akar neked! De komolyan! Nem csak neked, de a környezetednek is csalódás lesz, ha bárdként nem tudsz zenélni, ha erőművészként elfúj a szél, ha egy nagyszájú tolvajként nem csak lassú vagy, de még kidumálni sem tudod magad, vagy 2 méteresen egy apró goblint szeretnél megszemélyesíteni. Tudd a határaidat és a képességeidet!



Válassz olyan, karaktert, ami illik a kiírt koncepcióba, mert ezzel megtiszteled és segíted a szervezők munkáját! Mi pedig hálásak vagyunk érte! Olvasd el a Riegoly Városállamokról szóló linket, lapozz bele a Nagy Zöld MAGUS könyvbe, vagy kérj segítséget akár tőlünk! 

Először is légy a Hat Kard Szövetségének tagja! NYOMTASD KI ÉS TÖLTSD KI OTTHON A PASSZUSODAT! Erről megosztunk egy „hogyan kell” videót is. A passzusodba kapsz a regisztráció idején egy pecsétet, ami előnnyel nem jár, de megóv a hátrányoktól. MINDET SZABAD, AMIT NEM TILT SZABÁLY ÉS AMIVEL JOBBÁ TESZED A JÁTÉKOT! 

Ez egy közösségi élmény. Gondolj arra, hogy remélhetőleg nem csak Te, hanem a legtöbben így gondolkoznak. Akkor pedig csupa jó dolog sülhet ki ebből az egészből. Mindig akad renitens, aki bomlaszt, de ezt Mi szervezők illetve a közösség úgy is kiveti magából. Nem szabad engedni, hogy egy közösség jókedvét elvegye 1-2 rossz pillanat.

Praktikus szabály az is, hogy igyekezz szerepben maradni, ameddig lehet! Ne zavard a többieket, ha már nem megy az IN mód, mert az elég illúzióromboló! DE! Kint se ossz meg olyan információt, mely hatással lehet a történet menetére! Légy etikus és előzékeny! Tisztelettel fogadd el a jelenlévő játékszervező döntését! Mindenképpen a FAIR PLAY szabályai alapján játssz!



Jelen pillanatban kifogytunk a kérdésekből, de bizonyára akad még néhány. Küldjétek el őket! Arra gondoltunk, hogy ezekre egy ÉLŐ bejelentkezésen fogunk válaszolni. De erről a LUMINA LARP FB eventjén hamarosan írunk! Addig is jó felkészülést kívánunk! És tényleg köszi a türelmet!  

AcC/AY



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Na mit gondolsz...? Írd le, így megtudjuk mi is!