2013. augusztus 29., csütörtök

LUMINA LARP 2013 – SZERVEZŐI ÖSSZEFOGLALÓ


Bevezető


Aki már halotta a LUMINA LARP hivatalos zenéjét tudja, hogy lassan és sejtelmesen kezdődik, majd egyszer csak belendül, hogy kiteljesedve adja meg a hallgatónak az olykor grandiózus, majd lírikus, vagy epikus zenei élményt. Hogy miért is írom ezt le…? Nos, valahogy érzek egy kis analógiát a zene és a szervezés között. Ebben az esztendőben lassan indultak meg a tényleges szervezői folyamatok, sejtelmesen közöltünk csak néhány dolgot, majd a végén belendült a szervezői gárda és összehozta azt a játékot, melyre most mi is büszkék vagyunk.


Örülünk


Fontos tényező, hogy végre elégedettek vagyunk, mert van mögöttünk néhány felemás év, amikor ezt-azt kipróbáltunk, sőt mellényúltunk. Közben többször is belefáradtunk, s végül az szervezéseink körül mozgó események sem voltak minden esetben a legideálisabbak. Végre igazi sikerélményünk van! Ez már biztosan elég muníció lesz 2015-re. 


Számokban


84 résztvevő közül 65 regisztrált játékos, 14 NPC és 5 egyéb szervező/látogató volt jelen a tábor 4 fő napja alatt. Ez egy remekül kezelhető létszám volt, de 100 főig biztosan kézben tudjuk tartani a játékot. Reméljük, hogy 2015-ben elérjük, vagy megközelítjük a 2009-es (120 fős) jelentkezést is. Elvileg 130 ezer forintos deficittel zártuk volna a játékot, ha nincs a 3+1 kalandpróba, melynek bevételéből tudtuk finanszírozni a játék nagy részét. Így viszont nincs mínuszunk. 

Történet


A történet a visszajelzésekből sikert aratott. A játékosok nagy része csak a rá vonatkozó szálakat ismerte, de a tervezett meglepetések szerencsére jókor sültek el. Az biztos, hogy nem volt könnyű követni a játékosok mozgását és a „vokitokik” remek szolgálatot tettek. (Köszönjük, hogy segítettek!) Sokak számára annyira furcsa volt a történet viszonylagos szabad folyása, hogy többen is engem kérdezgettek, hogy szabad-e ezt, vagy azt, esetleg, hogy mit tegyen a karaktere, hogy nagyon ne kavarjon be. Ez nekem is meglepő volt, de igyekeztem erősíteni, hogy a szabad akarat a játékban most nagy szerepet kapott. Reméljük, hogy a történetvezetés nektek is jobban tetszett. Igyekeztünk a küldetésekkel időzíteni a játékot, mely az esetek felében nagyon pontosan, a másik felében pedig megközelítően az elképzeléseink szerint alakult. Azért szeretnénk megköszönni a szombati napon tisztázott csapatkoncepciók utáni összefogást. Így könnyen találtunk közös logikát a történet epic lezárására. 

Hangulat


2008 óta nem éreztünk mi szervezők ilyen hangulatot a játékban. Persze az out táborban minden évben remek volt a buli, de ez a játéktéren ütött vissza. Most sikerült betartani, hogy játszani jöttük, így mindenki erre koncentrált. Amiben idén nagy szerencsénk volt, hogy több remek hangulatkeltő csapat mutatott a közösségnek mintaszerű élőszerepjátékot. Említhetném az őrséget, vagy a Sindeon csapat remek jeleneteit. Nagy köszönet az NPC csapatnak, akik a szolgáltatások és a hangulatkelő karakterek mellett a lehentelhető ellent is remekül hozták. Volt kedvetek játszani és ez látszott is! Számos remek mini jelenet született, aminek egy részét sikerült is megörökíteni az utókornak (videó). Tehát a hangulat szerintünk nagyon rendben volt, ami talán a jobb időjárásnak és az egyre javuló karakterjátékoknak köszönhető.

NPC-k


Már említettem az NPC csapatot… Nem lehet elégszer megköszönni a több hónapos előkészítő munkát, a számos átbeszélgetett/vitatkozott estét, az átdolgozott éjeket, remek karakterformálást és azt az alázatot, amivel szinte kivétel nélkül mindenki hozzáállt a lebonyolításhoz. Remélem, hogy 2015-ben is lesz lehetőségem ilyen emberekkel dolgozni, sőt jobbat csinálni. 

Játékosok


Remek csapatok gyűltek össze, remek koncepciókkal, egyre kidolgozottabb karakterekkel. Ez látszott a külsőn, a kellékekben, a rákészülésben és persze a játékban is. Persze nem lehet itt megnyugodni. Ha mindenki magába néz, azért nyilván tudja, hogy hol lehet még javítani a külsőn, vagy az egyéni játékon, fairplayen, stb... Reméljük, hogy tanultatok is, mert volt jó pár kiemelkedő játékos, akik remek példát szolgáltak, hogy is lehet hatással lenni a larp történetre/környezetre. Ha minél több jó játékos generál hihető alakítást, akkor annál többen fognak könnyebben beilleszkedni a játék javuló hangulatába. 

Rendszer


Amit észrevettünk, hogy a szabályrendszert nem ismerte mindenki, amiben bizonyára az is benne van, hogy több kiegészítő is elég későn került ki a hivatalos oldalunkra. Ezért utólag is sorry. Azért volt néhány játékosi baki, meg hirtelen elterjedt szabály, amire mi is csak pislogtunk, de ebből az a tanúság, hogy igyekezzünk minél előbb kidolgozni mindent és rendesen elmagyarázni, amit csak lehet. A rendszert szerintünk jelentősen javult, de nyilván most is kijöttek hibák, amin szeretnénk javítani. Pl.: ájulás/visszatérés a játékba, vagy a túl hosszú és bonyolult varázsszövegek. Segítsetek az ilyenek összegyűjtésében és ha az érveitek jobbak, akkor változtatunk a jobb rendszer érdekében. 

Szervezők


Hát, hát, hát… Mit is mondjak magunkról? Most, hogy sikerült valami értékelhetőt végre lerakni az asztalra, így egy fontos feladatunk van még. Ebbe nem belekényelmesedni, hanem még jobbat, még használhatóbbat, még hangulatosabbat alkotni. Azért jár a dicséret az építő/bontó brigádnak, a támogató NPC játékosoknak és szervezőknek, s mindazoknak, akik bármivel is segítették a játék sikerét!

Összegzés/köszönet


A játékot sikeresnek és jó hangulatúnak értékelem. Sőt saját, fejben tartott emocionális és racionális emlékeim alapján összegeztem az eddigi összes élő játékunkat és számomra ez volt az eddigi legjobb. Volt játék, mely talán jobb hangulatot hozott, olyan is ami nagyobb látogatottságot, volt ahol nagyobbat váltottunk, vagy ahol több fergeteges buli volt… Összességében viszont a 2013-as játék hozta számomra a legnagyobb élményt. Öröm volt nektek szervezni, öröm volt veletek lenni, öröm volt látni a játékot, öröm volt érezni az izgalmat, öröm volt részese lenni néhányatok meghatározó élményének. 

LARP-ozzatok tovább, emlékezzetek ránk és gyertek el minél többen 2015-ben, amikor újra lesz LUMINA LARP! 

Agnus
elnök, LCK




Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Na mit gondolsz...? Írd le, így megtudjuk mi is!